julbak

Hos oss har kvällen varit fylld med julbak -av alla slag. Slutade dock inte särskilt lyckat då det gällde att göra ischoklad för min del, som kanske var den lättaste uppgiften. Men icket, brände såklart all choklad vi hade och sedan så var den resan över, enkelt och gick på ett kick om ni känner för att prova.

Jag har fortfarande inte riktigt greppat att det är jul nästa vecka, NÄSTA VECKA? När jag var liten så kommer jag ihåg att jag gjorde ett "schema" där jag räknade ner dagarna till jul och efter varje dag, då det var dags att gå och sova kryssade jag för en ruta så att jag med spänning kunde se hur dagen D närmade sig. Gudarna vet hur mycket man längtade och hur pirrigt det var. Och för att inte glömma: självklart skulle tomten få man också, japp gröt tillagades,på med kanel och socker sedan var det bara att langa ut den på altanen för att nästa dag skåda det tomma grötfatet och med en häpen blick kolla sig runt för att kunna lista ut vart tomten hade tagit vägen och vart han kommit ifrån. Idag kanske det inte är riktigt på samma sätt men jag tycker ändå att det är viktigt att behålla julens egentliga syfte - vilket är att faktiskt njuta av varanda -vilket man absolut kan göra andra dagar också, men många gånger rullar vardagen bara på och man kanske faktiskt inte har mycket tid över för att kunna samla alla nära och kära och faktiskt bara vara.


Den här julen blir såklart lite extra spännande då vi får ser hur vår älskade skruttis reagerar mot tomten, än så länge pratar han bara gott om honom och han säger hela tiden att "Tomten kommer med paket om man har varit snäll". Hur det sedan blir då vi kommer till stundens allvar är ju en annan femma, förra året blev det inte sådär super och ett långt tag efter så var han livrädd för tomten.
Det blir till att hoppas på bättre lycka nu helt enkelt!


KRAM!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0