livet efter studenten är ju king... eller?

Vem sa att livet skulle bli frid och fröjd efter studenten?? INGEN antar jag väl men nog hade man själv höga förhoppningar om att man var påväg lite åt det hållet iallfall. Men nejsan istället sliter man sitt hår och får sömnproblem och mardrömmar pga av att man inte vet vad man ska göra utav framtiden. Tänker och tänker och ena dagen är inte den andra lik då man ständigt kommer på nya ideér och tankar som bara far runt som yrväder i skallen. I skolan visste man åtminstone sin plats och man visste lixom vad folk krävde av en och man kunde få vara butter och förbannad och lixom rida ur stormen utan att behöva förklara sig (kan ju dock bero på att jag hade helt sagolika vänner som är bäst) Men nu är de andra bullar, det är till att alltid vara på bra humör och hela faderullan OCH man får ju inte glömma dedär med att skina som en sol, nej för de är ju viktigt annars känner sig kunderna inte välkommna.. och nog kan jag väl förstå det men ibland är jag så less och förbannad att jag skulle vilja slå en sko i skallen på nån kund eller så. (Men var inte rädd för den skull, kommer aldrig att ske.) Så ni vågar fortfarande komma in och besöka oss!

Nog med sarkasm nu ska jag gå till sängs och återigen ha sömnproblem och drömma mardrömmar!!

PS, det är inte så att jag ångrar min student och skulle vilja hoppa tillbaka till gymnasiet igen!! NejNej INTE att förglömma.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0