student- och balsnack.

Tjabba gott folk.
Har just tryck en bulle och sitter nu här med dåligt samvete. Går aldrig särskilt bra med dedär "nu ska jag bli nyttig" snacket. men roligare saker finns det att ägna tankarna åt och det tänker jag också göra!

Sommaren närmar sig med en rasande fart vilket även innebär studenten och bal för många.
Kan tänka mig hur mycket ni har att planera och hurvida klänningar och smink ska fixas.
För min egen del blev inte balen riktigt som planerat och med en kortfattad version så kan jag väl säga såhär
- I bilen då vi är påväg att fara och fota oss så visar det sig att bilen som ska köra oss till folkparken INTE kan längre. Jag får fullständig panik och måste ut ur bilen. Lösögonfransar grinas bort och sminket likaså. Det finns ingen tid för fotografering så de enda bilderna vi har är ipricip då min mormor bokstavligt talat springer bredvid vår bil. Lockarna i håret blåser ur och flätan jag har i håret som diadem är alldeles för långt ner då jag väl kommer mig fram till folkparken. Kvällen slutade tillsist lyckligt iallfall tack vara underbara människor och en UNDERBAR VÄN som delade sin bil med oss.

MEN ändå, GÖR INTE om mitt misstag. Bestäm bil LÅNGT i förväg och prata med eventuell chaufför, annars kan det få förödande konsikvenser -som ni hör. Se till att ha alla förberedelser klara i god tid så att du verkligen får chansen att NJUTA av din speciella dag. Och det är nog mest det de handlar om -NJUT och ta vara på stunden. Kanske blir inte allt perfekt och precis som du tänkt dig (som det blev för mig) MEN kvällen är till för att ha roligt och för att skapa minnen som kommer att finnas kvar föralltid. Om du så skulle tappa ena ögonfransen eller av någon händelse glömma att måla naglarna så skit samma. Ingen kommer att lägga märke till det så länge du har ett leende på läpparna och så länge du trivs och mår bra för stunden -för DET syns därimot.

Och till dig som söker studentklänning för allt vad du är värd:
På tradera har jag ute en sockersöt klänning som aldrig blev använd hos mig.
Finns inte i butik längre och kan vara ett rätt så säkert kort om man inte vill ha samma klänning som "alla andra".



visserligen något år gammal men helt oanvänd och, kan en vit klänning bli otrendig??
Helt perfekt enligt mig!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0